کلیپ آموزشی سالتو در شنا کرال پشت

مدرسه شنا ایران
آموزش مقدماتی شنای قورباغه بخش اول
آذر ۲۲, ۱۳۹۶
مدرسه شنا ایران
یک برنامه تمرینی خوب باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟
آذر ۲۲, ۱۳۹۶
مدرسه شنا ایران

کلیپ آموزشی سالتو در شنا کرال پشت

یک شناگر حرفه ای همیشه قبل از ورود به آب برای انجام شنای کرال پشت به چند مورد دقت کافی دارد . این موارد شامل پرچم های علامت دهنده برای شناگران کرال پشت و سایر علائم که فاصله شما با دیواره انتهایی استخر را مشخص میکند (به عنوان مثال مکان جایگیری منجیان غریق ) میباشد.

دراین کلیپ آموزشی مراحل سالتو در شنا کرال پشت را فرا میگیرید ولی شما همراهان گرامی میتوانید با مراجعه به بخش مقالات آموزشی از مقالات و مباحث اموزشی بهره کافی گرفته و با تمرین زیر نظر مربی به مهارت کافی در این تکنیک دست یابد .

شایان ذکر است که تبحر در این تکنیک ، کمک شایانی به سرعت و دقت و استقامت شما در شنای کرال پشت میکند .

مدرسه شنا ایران

در انتها مجددا تکرار میکنیم

۱- هر استخری دارای پرچم های مخصوص شنای کرال پشت میباشد

۲- از فاصله پرچم تا دیوار استخر آگاهی پیدا کنید

۳- بهترین سرعت برای سالتو سرعت  ۱/۳ میباشد

موارد قابل توجه:

بعد از لمس کردن دیوار آرنج خود را خم کنید بدین ترتیب عمل چرخش به پشت و قرارگرفتن در مسیر جدید شنا بهتر صورت می گیرد در این حالت سر وقسمت پایین بدن زیر سطح آب قرار دارند سپس زانوها را به یکدیگر چسبانیده و به لگن نزدیک نمائید . ضمن خارج کردن ساق ها از آب ، زانو و لگن خم شده را ۱۸۰ درجه در جهت دستی که دیوار را لمس کرده به حرکت درآورید .
توجه داشته باشید ، که اگر دیوار را با دست راست لمس می کنید عمل برگشت از طرف راست و اگر دیوار را با دست چپ لمس می نمائید ، عمل برگشت از سمت چپ صورت بگیرد .

در هنگام برگشت وقرار دادن پا به دیواره ، دستی که دیوار را لمس کرده بود از آن دیوار جدا شده ودر امتداد بدن قرار خواهد گرفت عمل قرار دادن دست در یک راستا با بدن بهتر است با آرنج خمیده و از کنار بدن صورت گیرد ضمن اینکه در انتها آرنج به طور کامل باز خواهد شد .

پاها درست همان جایی قرار خواهند گرفت که دست قبلا دیوار را لمس کرده بود ( ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر ) زیر سطح آ ب

جدا شدن از دیوار با فشار

در هنگام فشار وارد کردن به دیوار توسط پاها و جدا شدن از آن ، بهتر است که دو دست به طور کامل بالای سر کشیده شده باشند و بدن آماده برای جداشدن باشد . عمل فشار آوردن به دیوار توسط باز کردن زانوها صورت می گیرد بلافاصله بعد از اصابت پاها به دیوار فشار واردکردن به آن انجام می گیرد .

به دنبال فشار وارد کردن به دیوار با باز کردن کامل مچ پا این مرحله به پایان میرسد . یادآوری می شود محلی که پاها با دیوار تماس حاصل می نمایند حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر زیر سطح آب است .

قرار گرفتن قسمت های مختلف بدن در یک امتداد و در مسیر شنا

بعد از جدا شدن از دیوار بهتر است که قسمت های مختلف بدن مانند سر، تنه و پاها در یک امتداد قرارداشته باشند . این عمل باعث می شود تا شناگر سریعتر در آب حرکت نماید علاوه بر آن از تلاطم بیهوده ی آب نیز جلوگیری می شود .همچنین بهتر است بر حرکات پا افزوده شود تا بدین ترتیب هم بر سرعت شناگر افزوده شود و هم طول مسیر سر خوردن بیشتر شود به علاوه عمل مزبور باعث می شود تا بدن با حالتی یکنواخت به سطح آب برسد .

همانطور که به سطح آب نزدیک می شوید . حرکات پای خود را به همان ترتیب قبل ادامه داده و اولین ستروک … را شروع نمائید .

اولین ستروک های بعد از برگشت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشند توجه داشته باشید که در این مرحله شناگر نباید حتی یک ستروک را ازدست بدهد اولین ستروک ها بعد از برگشت منجر به این می شوند که نیروی محرکه ای که در محل برگشت و جدا شدن دیوار بوجود آمده است ادامه داشته و در سراسر طول مسیر حفظ شود .

مشکلات

۱- در هنگام برگشت از دست به گونه ای استفاده نمایید که عمل برگشت بهتر انجام گیرد . بعضی از شناگرها بعد از لمس کردن دیوار با آرنج کاملا” باز با همان دستی که دیوار لمس کرده به دیوار فشار وارد می نمایند چنین عملی باعث می شود که به فاصله ی شناگر از دیوار افزوده شود . برای رفع اشکال فوق بهتر است پس از لمس کردن دیوار، اجازه دهید همراه با پیش روی و نزدیک شدن به دیوار آرنج خم شده و سپس عمل چرخش به پشت را انجام دهید .

۲- بعضی از شناگرها برگشت را تنها از یک طرف میتوانند انجام دهند . این شناگرها در هنگام برگشت از یک ستروک کوتاه استفاده می کنند تا بتوانند از طرف دلخواه عمل برگشت را انجام دهند اقدام به چنین عملی باعث می شودکه وقت با ارزشی از دست داده شود .

توجه داشته باشید که در مسابقه های نهایی حتی از دست دادن یک صدم ثانیه ممکن است شناگر را از رسیدن به نتیجه ی مطلوب محروم نماید . لذا شناگر باید بیاموزد که عمل برگشت را با مهارت کامل از هر دو طرف انجام دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *