با آسیب دیدگی شانه در شنا چه کنیم؟

هفت روش برای شنای صبحگاهی راحت بیدار شوید
دی ۲۶, ۱۳۹۶
مقله علمی شنا1
تأثیر هشت هفته تمرین قدرتی مرکزی بدن
اسفند ۲۸, ۱۳۹۶

بسیاری از شناگران دچار مشکل در عضلات شانه می‌شوند که آسیب‌دیدگی متداول است و به دلیل استفاده بیش از حد و کشیدگی در عضلات شانه شناگران ایجاد می‌شود. راه‌هایی برای جلوگیری و درمان این مشکل وجود دارد.

آکادمی شنا ایران: عضله شانه از یک گروه عضلات چهار تایی تشکیل شده است که به نگه داشتن استخوان بازو کمک می‌کند. در ورزش‌هایی که دست‌ها بالاتر از شانه می‌روند مانند شنا، بیسبال، تنیس و وزنه‌برداری ممکن است این عضله آسیب ببیند.

در شرایط حاد این عضله پاره می‌شود.

در ابتدا هر بار که ورزشکاران دست را بالا می برند درد در این عضله احساس می‌کنند.

در این شرایط بهتر است که ورزشکاران به پزشک مراجعه کنند و برخی تمرینات برای ریکاوری به آنها داده می‌شود.

در شرایطی که آسیب‌دیدگی شدیدتر باشد ۱۶ هفته‌ ریکاوری لازم است.

بهتر است اول چک کنید که عضله پاره نشده باشد.

در صورتی که عضله سالم باشد می‌تواند از حرکات جلو بازو معکوس، لیفت از جلو، زنه زدن از بغل برای قدرتمند شدن آن استفاده کرد

هر کدام از این حرکات را دو بار در هفته‌ با ۵۰ بار تکرار انجام دهید.

در صورتی که درد داشتید تعداد تکرارها را کم کنید.

دیدگاه ها بسته شده است