عوارض کم خوابی در ورزشکاران

اکادمی شنا ایران
مسابقات واترپلو جام شهید باروتکوب‌زاده استان یزد
آبان ۲۷, ۱۳۹۶
اکادمی شنا ایران
پولدارترین شناگران دنیا چه کسانی هستند؟
آذر ۸, ۱۳۹۶

عوارض کم خوابی در ورزشکاران

آکادمی شنا ایران

عوارض کم خوابی در ورزشکاران

‎اگر به سختی تمرین می کنید و تغذیه خوبی هم دارید ولی از چربی های بدنتان کاسته نمی شود دلیل این مساله چیست ؟

تمرین و تغذیه مناسب تنها وقتی باعث پیشرفت شما می شود که شرایط استراحت و ریکاوری مناسب را هم برای بدن فراهم کنید . درواقع شاید مشکل شما کمبود خواب باشد. خواب شبانه کمتر از هفت ساعت می توان آثار مثبت رژیم را کاهش داده یا حتی خنثی کند ، بر اساس مطالعه ای که نتایج آن ، در نشست سالیانه طب داخلی منتشر شد .

مطالعه مذکور نشان داد وقتی افراد تحت رژیم ، خواب خود را کاهش می دهند ، مقدار چربی که از دست می دهند هم کاهش می یابد – به بیش از نصف (۵۵درصد) – حتی وقتی پایبندی کاملی به رژیم خود دارند . افراد تحت بررسی همچنین به طور چشمگیری احساس گرسنگی بیشتری داشتند . احساس سیری کمتر پس از وعده های غذایی و فقدان انرژی برای تمرین.

اکادمی شنا ایران

وقتی خواب شما کافی نباشد ،

بدن دچار عدم تعادل متابولیک می شود . مساله ای که محققانی در دانشگاه شیکاگو اصطلاح « سستی متابولیک » را برای آن در نظر گرفته اند . آنها به تجزیه و تحلیل این مساله پرداختند که پس از تنها چهار روز خواب کم ، چه اتفاقی در بدن رخ می دهد . مشخص شد در همین مدت کوتاه ، سلول های چربی شما تا ۳۰ درصد حساسیت کمتری به انسولین پیدا می کنند . این به ذخیره سازی چربی بیشتر ، بخصوص در کبد منجر می شود و شما را در مسیر دیابت نوع ۲ قرار می دهد و نتایج بدی هم برای عضلات شما خواهد داشت . خواب کمتر از ۶ ساعت برای یک هفته ، می تواند باعث کاهش ۱۵ درصدی سطح تستسترون هم شود .

بنابر این نه تنها باید نسبت به نظم تمرین و پایبندی به رژیم غذایی مناسب حساس باشید ، بلکه باید به همان اندازه به خوابتان هم اهمیت بدهید . برای کسب بهترین نتایج به ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارید

2 دیدگاه ها

  1. علی ایوبی گفت:

    ممنون از سایت شما

    لطفا در مورد تغییر سبک تمرین بعد از دوره فشار بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *